Wednesday, August 14, 2013

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ပန္းခ်ီပန္းပုညေက်ာင္း အပိုင္း(၂)

ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ပန္းခ်ီပန္းပုညေက်ာင္း အပိုင္း(၂)

ကိုယ့္ကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစတဲ့ အရာဟာဘာလဲလို႔ သိလိုက္ရခ်ိန္ဟာ ပန္းခ်ီပန္းပုေက်ာင္းစေရာက္လာခဲ့တဲ့အခ်ိန္မွာေပါ့။ တကယ္ေတာ့ ပန္းခ်ီေရးျဖစ္တယ္ဆိုတာ အျခားအေၾကာင္းအရာေတြထက္ အဓိကက်တာက ကိုယ္ကိုယ္တိုင္က ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္နဲ႔ကို ႀကိဳက္လို႔ပါ။ကံၾကမၼာက အ့ံၾသဖို႔ေတာ့ အေကာင္းသား။ ေက်ာင္းကိုဆိုက္ဆိုက္ျမိဳက္ျမိဳက္ေရာက္လာေအာင္ကို တြန္းပို႔ခဲ့တယ္လို႔ထင္ရတယ္။

ပထမႏွစ္သင္ခန္းစာက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အေသြးႏုရင့္အေၾကာင္း၊ နီးေ၀းျမင္စနစ္အေၾကာင္းေတြကိုေရာက္လာခ်ိန္မွာ လူလည္း ပံုမွန္ထက္ပုိၿပီးေတာ့ ပန္းခ်ီကိုေရးျဖစ္ေနဘီ။ ညေက်ာင္းက ၆နာရီခြဲဆိုၿပီးေပမယ့္ ပံုေရးေကာင္းရင္ေကာင္းသလို ၈နာရီေလာက္အထိ ေရးျဖစ္တယ္။ ညေက်ာင္းတက္တုန္းကသူေတြထဲမွာ ေန႔ေက်ာင္းတက္ျဖစ္တာ ကိုေထြးခိုင္လို႔ထင္တယ္။ သူလည္း ၁၀တန္းေအာင္ၿပီးလို႔ အေ၀းသင္ဒုတိယႏွစ္လား၊ ေက်ာင္းပီးသြားပီးလားေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အတူတူ လမ္းေလွ်ာက္ျပန္ျဖစ္တဲ့သူေတြလည္းရွိတယ္။ နာမည္ေတြေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ ေရခဲဆိုင္ကေန ကန္ေတာ္ႀကီးပတ္လမ္းအတိုင္းလမ္းေလွ်ာက္ျပန္တာ၊ ဖိုးစိန္လမ္းထိပ္ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္က ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္နဲ႔  ျပန္ရင္းစကားေျပာျဖစ္တာေတြ မွတ္မိေသးတယ္။

ေက်ာင္းစတက္ေတာ့ လူကအေတာ္မ်ားပါတယ္။ အခ်ိန္နည္းနည္းၾကာလာခ်ိန္မွာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ပံုမွန္ေက်ာင္းတက္သူေတြနည္းလာတယ္။ တကယ္ေတာ့ ညေက်ာင္းဆိုတာ အလုပ္တဖက္နဲ႔၊ ေက်ာင္းတဖက္နဲ႔ လာတက္သူေတြက အမ်ားသားဆိုေတာ့ အေျခအေနက ဒီလိုဘဲျဖစ္မွာပါဘဲ။ ပထမႏွစ္အခန္းက ေက်ာင္းကို၀င္၀င္ျခင္း ညာဘက္မွာပါ။ အတြင္းကေရာ အျပင္ဘက္ကပါ ၀င္လို႔ရတယ္။ ေန႔ေက်ာင္းပထမႏွစ္မွာ ဆရာေက်ာ္သူရိန္နဲ႔ ဆရာဦးေအာင္ဘတို႔ ႏွစ္ေယာက္သင္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဘလည္း ညဘက္ေတြပံုေရးျဖစ္ရင္ အဆင္ေျပသလို ရွင္းျပ သင္ျပေပးပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာေလ့က်င့္လိုက္ အိ္မ္မွာေလ့က်င့္လိုက္နဲ႔ ပန္းခ်ီပညာသင္ဘ၀မွာ ပန္းခ်ီအေရးဆံုးအခ်ိန္ဟာ ပန္းခ်ီပန္းပုညေက်ာင္းတက္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ဘဲဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။

ညေက်ာင္းဒုတိယႏွစ္ကို ဆရာဦး၀င္းတင့္၊ တတိယႏွစ္ကို ဦးသိန္းစိုးတုိ႔သင္ၾကပါတယ္။ အေပၚထပ္က ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးဦးစိုးတင့္ရဲ႕ အသံေတြကလည္း မၾကာခဏၾကားရတယ္။ ေအာင္ေငြေရ...လို႔ ေအာ္ရင္ ညေက်ာင္းသားေတြနဲ႔အတူ ပံုလာေရးတတ္တဲ့ ေန႔ေက်ာင္းသားေအာင္ေငြက လာပါဘီလို႔ ေအာ္ရင္း ေျပးတက္သြားတာေတြလည္းမွတ္မိေသးတယ္။ ညဘက္မီးတထိန္ထိန္နဲ႔ေရးခဲ့ရတဲ့ စြဲမက္ဖြယ္အရသာက ပန္းခ်ီအလုပ္ကိုဘဲလုပ္တတ္တဲ့ လူျဖစ္ေအာင္တြန္းပို႔ခဲ့တယ္လို႔ထင္တယ္။ အိမ္မွာဆိုလည္း ည၁နာရီ၊ ၂နာရီအထိ လူရွင္းတဲ့အိမ္အျပင္မွာထိုင္ရင္းေလ့က်င့္ျဖစ္တာ ေနမေကာင္းျဖစ္တဲ့အထိဘဲ။

ပထမႏွစ္အခန္းထဲ၀င္လိုက္ရင္ အမည္းေရာင္ေက်ာက္သင္ပုန္းရွိတယ္ ပန္းခ်ီထိုင္ေရးတဲ့ခံုေတြခ်ထားတယ္။ အခန္ပံုစံက ေထာင့္မွန္ပံုရွိတယ္။ ေက်ာက္သင္ပုန္းေရွ႕ကခံုမွာ ေရးရမယ့္ အိုးခြက္ပုလင္းေတြ တင္ထားတယ္။ အခန္းဘယ္ဘက္အျခမ္းမွာ ဆရာေတြထိုင္တဲ့ စားပြဲေတြရွိတယ္။ အဲဒီစားပြဲမွာ ဆရာဘ ပံုေရးေနတာေတြ မွတ္မိေသးတယ္။ ၾကည္ေပါက္တဲ့ ပစၥည္းေတြကို ဘယ္လိုေရးရတယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႕ေရးျပရင္းရွင္းျပခဲ့ဖူးတယ္။ ၾကည္ေပါက္တဲ့ပစၥည္းမွာလည္း ထုထည္ရွိပံု အေရွ႕အေနာက္ေဖာက္ျမင္ရေပမယ့္ အလႊာအထပ္ထပ္ရွိပံုေတြ ရွင္းျပလို႔နားလည္ခဲ့ရဖူးတယ္။


ညဘက္ပစၥည္းေတြကို ၾကည့္ေရးရင္းရတဲ့အက်ိဳးက အရာ၀တၴဳေတြကို ထုထည္အားေကာင္းေကာင္း အလင္းအေမွာင္အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ျမင္ေတြ႔ ေရးဆြဲရတာဘဲ။ အလင္းအျခမ္း အေမွာင္အျခမ္းကြဲကြဲျပားျပား ျမင္ရတယ္။ အလင္းရဲ႕ဂုဏ္ အေမွာင္ရဲ႕ဂုဏ္ကို အမ်ားႀကီးနားလည္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ပန္းခ်ီဆိုတာ အလင္းေၾကာင့္ျဖစ္လာတဲ့ ျမင္ျခင္းဆိုင္ရာအႏုပညာမဟုတ္လား။ အလင္းတန္ဖိုးအလိုက္ ေျပာင္းလဲေနတဲ့ အေရာင္ေတြ၊ အေရာင္ေတြကေန ခံစားမႈေတြ။ အလင္းေၾကာင့္ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ ပံုသ႑ာန္ေတြ၊ ပ်က္ယြင္းမႈ ျဖစ္တည္မႈေတြ။ ဒါေတြကို ခံစားနားလည္ဖို႔ အေျခခံကို ညေက်ာင္းက ေက်းဇူးျပဳခဲ့တယ္။

ပန္းခ်ီပညာဆိုတာ စေပၚခဲ့တဲ့ ဟိုးနံရံပန္းခ်ီကေနၿပီး အခုေခတ္အခ်ိန္အထိ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ခြဲျခားလို႔ရခဲ့တယ္။ ေရွးလူေတြ လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ အေမြအႏွစ္ေတြထဲက ရွားရွားပါးပါးက်န္ရွိေနတဲ့ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ အတတ္ပညာတစ္မ်ိဳးပါဘဲ။ ဘယ္လိုဟန္မ်ိဳးနဲ႔ဘဲေရးေရး ပန္းခ်ီကားဟာ ပန္းခ်ီကားပါပဲ။ အရမ္းကိုရိုးရွင္းၿပီး ကၽြန္ေတာ္အတြက္ေတာ့ ျမတ္ႏိုးစရာပါဘဲ။


No comments:

Post a Comment